Monday, August 29, 2011

RAYA: lemang oh lemang~~~~~

hari ni..hari terakhir..seluruh umat islam berpuasa..
aku pasti..semua isi rumah pun tgh sibuk kat dapur kan..
insya Allah..esok..kita akan menyambut idulfitri..
amalan "munjung or anta berkat dah sebati selagi bergelar johorean..btol x?
so..aku, bonda, masrina n seluruh pemegang syer karim n co pun turun padang..
fuhhhh!!!berpeluh keti..hehehehe...chaiyok!

so..pepgi tadi..en karim dah menjalankan projek lemang rayanye..weee!

proses menggulung daun pisang..
mujur en nizam balik pada tepat pd masanya..
so..everything is well organized by him..
sebenarnya..bukan senang nak masukkan daun pisang tu dalam buluh..
hanya org yg "telatin" jer boleh...
(sile rujuk kamus jawa tok term "telatin")
dan org tentu dah tentu bukan aku lahhh..heheeee..
bagi pada adinda tersayang..nizam n nazrin..
along die yg comey neh..tlg gakk..tlg tgk..hehe..boleh????


proses tok masukkan beras pulut dalam buluh..
satu petua
"jangan hentak buluh tu okeyyy"
biar dia penuh dan mampat sendiri

 

aku yang sempat pose kat tepi lemang..heeeee...yg ptg pose okeyyyy

ha...ready sudahhhh..kita bakor jerrrr!!!!

 menggelegak!!!!
alamak!!!!jari kaki pun interframe..weeee...

 salute kat ayah..
yg sabar menunggu lemang neh masak..
kalo aku lah..dah xsanggup..
menggelegak daging n lelemak aku dok tepi api.hek2..
.dgn asap lagi...fuhhh!!!benar2 menguji kesabaran..

majlis perbandaran belitong..rajin abe nazrin~~~~


waktu entry ini ditulis pun..lemang tu still belum angkat lagi..
semua org pun penat..tp dek kerana hari raya punye pasal..
xpelah..setahun sekali kan...
ape yg ptg..projek lemang ayah..
telah menyatukan kami sekeluarga....

sgt "heaven" bila dapat berkumpul semua..weeee...



No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers