Friday, February 18, 2011

bila dia sakit, aku tak sanggup!!!!

salam..
sekadar mencuri masa tok update entry..
sebab kalo ikotkan sangat kbzyan idop neh..mau bersawang agaknya blog neh..
rindu mahu berblogging dan blogwalking..
tp sayang..balik dah letih..terus bammm!!!
hidup sentiasa dihambat waktu...asenye mau ada masa tambahan dalam kehidupan neh..
dah xlarat main kejar2 dgn waktu..

bile berhenti kejar..mase tu dah masuk 30 agaknya haku!!!
uwaaa..kalo boleh biarlah idop yang akhir2 ini terisi dengan sesuatu yg menggembirakan..
sebab..andai ditakdirkan idop neh singkat..xdelah ase menyesal sangat..

so..
arineh..jumaat..lepas je abis skul...aku drive terus ke rumah bonda..
sampai rumah..bonda tgh kupas kentang..nak buat karipap gaknye..ada org tempah..
kenduri arwah cikgu noraini..alfatihah tok arwah...
bonda kata..baru rasanya bergurau dgn arwah..tibe2 dia mengejut pergi..
dalam hati terdetik..
kalo itu lah saatnya..takkan tunggu walau sesaat pun..innalillah...

aku lalu dekat meja makan..
nampak ubat berdozen2..
rupenya...bonda baru balik dr poliklinik intan..
doc sahkan ada lemak beku pada lengan kanan bonda..
sebab tu tgn bonda selalu sakit..
walaupun aku selalu urut berkali2 dgn minyak mastika dah...

so..doc bg pelekat neh tok bahu bonda..



dengan ubat pil yang berdozen neh..

semoga bonda cepat sembuh..
sebab..
tangan itulah yang selalu aku cium bile pergi balik..
tangan itulah yg tlg oterkan baju2 aku..
walaupun bonda tau aku neh kalo bab baju..sgt cerewet..
tangan itulah yg masakkan sambal ikan kering tok aku
senang cerita.
tangan itulah yg menyokong aku dalam ape pun yang aku buat selama neh..

kalo boleh diberi pilihan tok tukar tgn aku dgn bonda..
aku rela..
asalkan bonda terus sihat..
ase beban di hati bile bonda mengadu sakit tgn..tak boleh tdo.
.sedangkan sebagai anak..aku tak boleh berbuat ape2..

oh Tuhan..lindungilah bonda..sebab dialah kekasih sejatiku...
amin...

4 comments:

Citarasa Rinduan said...

selamat malam cikgu

harapan kak ayu..semoga bonda cepat sembuh yer..
MIL kak ayu pun guna mcm ubat yang pertama tu...

alhamdullilah..mmg lambat baik, tapi kuranglah sakit

bunga said...

sesungguhnya telapak di kaki ibu..

hasrul hassan said...

Salam.
Alfatihah buat arwah tok tu.

http://hasrulhassan.blogspot.com

TAYAR PANCIT said...

hai saye da join awak :) http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/eklusif-dari-eropah-piala-liga-juara.html

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers