Sunday, January 16, 2011

RUMAH BONDA: FASA DAH SIAAAAPPPP!!!!!

salam..hoho..selamat pagi..ha..dah mandi tak neh?????aku ckp kat org..aku pun belum..huhu..lek jer..ari neh cuti2 malaysia..lagi2 kat rumah bonda yang sejok mejok neh..tak tahan gue..sejuk sampai tulang sum2..mungkin rumah bonda neh..penuh dengan kasih sayang..tu yg sejuk semacam jer..haha..pandai je aku..hihi..

ok.. bukan ape..ingat lagi tak..dulu..kat sini aku pernah citer pasal kitchen bonda yang separa siap tu..ha..tara!!!!!sekarang dah siap pun..jom usha..dapur baru bonda..

tara!!!!

tgk..neh tempat bonda masak tok kami sekeluarga..
cume pintu kabinet je lom ada lg..
bak kata bonda....alon2..!hehe..
(en GTN sila terjemah frasa di atas..)

 sinki dapur bonda..2 mangkok lagi..we....
kelas lah..selama aku idop 28 thn neh.
.first time rasa singki 2 mangkok neh kat umah bonda..
aku cakap mcm tu sebab duty aku mmg basuh pinggan kat umah bonda..
hehe..
ada elemen kejakonan sket lah..
haha..biarlah jakon..ada aku kesah..hihihih..

ruang makan..
erm..nampaknya aku rasa bonda kena beli meja makan yang bulat lah..
sebab aku ase meja makan neh menyebabkan dapur neh sedikit semak..muahahaha!
mampos aku kalo bonda dengar..
tp btol lah aku ase..kena beli kerusi makan bulat yg ala2 kopitiam tu kan..
baru dapat jimat ruang..


ni plak kedudukan dapur n peti ais..ok gak ar letak macam neh..
meluaskan ruangan..hehehe..aku suka rumah yg lapang..
kalo boleh semua benda aku nak letak dalam drawer..hehe
lapang sket mata aku tgk..
 xdelah rumah macam arkib negara..hahahah

dan yang paling penting..
dapur bonda kaya dengan angin..haha..
tu yg kat atas td aku kata rumah bonda sejuk mejuk..
ha..xpayah gune kipas angin..boleh makan dengan aman..
sebab angin banyak tiop dan udara dari pokok yang fresh..
bukan ke impian bonda sejak dulu nak masak dekat dengan tingkap..
hehe..Alhamdulillah...tercapai jugak impian bonda..

sebenarnya..bile dok kat dapur baru neh..
rasanya sama macam dok kat umah mak lin kat kg jawa..
akhirnya..segalanya telah selesai..tq tok cik uban..sebab tolong bonda siapkan umah..
tak lupa juga pada en karim aka bapak aku..haha..yg dok pulun tlg cik uban gak..
dan semua ahli karim n co..yg berhempas pulas cat dapur bonda..angkat perabot..pasang tikar getah..n blablablabla..korang dah dapat upah makan okeyh!!!!

tahniah jugak kat diri aku..
yg telah berjaya menghantar report perkembangan rumah bonda kepada pihak2 tertentu..hahahhahahaha..
oklah..cau cin ci...


psss: aku masukkan entry neh utk jdkan kenangan eh..bukan niat aku nak riak ke takbur ke or nak kecoh2 pasal dapur baru bonda..sekadar ingin kongsi rasa syukur dan gembira..hehehhehehe



No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers