Thursday, January 6, 2011

RINDU KEKASIH HATI

salam..selamat petang..hola..dah mandi???fuhhh..baru lepas mandi neh..segar sket badan....letih baru terasa bila dah mandi neh..hmmm..perot dah mula rockk...yeh..yehhhhhh!hmmm..malas btol aku nak keluar..pusing punye pusing kat dapur aku yang tak macam dapur tu..haha..berasap setahun bape kali  ntah..aku boleh kira lagi..jumpe lah tuna spread neh..terus aku ngap ngan roti..sambil syioook tgk tiramisu..hehe...blurrrrrppppp!kalo kat rumah bonda..mesti tak payah makan tuna kan..ade je makanan atas meja..erk!nak tak nak..telan je lah tuna spread neh..kalo laporrrrr...sedap jer...wahh..sedishhhhh...



tgh2 ngap roti...hfon pun ringing..cube korang teka sape tepon???teka lah..teka...hehe...bonda yang kol lah..muahahahaha!!!!aku mcm nak jerit kuat2..sebenarnya dah bape hari aku niat nak kol bonda..tp..bila aku nak kol je mase tu dah jam 11..00 malam..kompemnye bonda dah ngorok..zzzzzzzzz.....ya Ampun...ape nak jadilah dgn aku neh...dengan jarak sekangkang kera pun kadang kala kesuntukan masa tok bonda..amponkan saya Ya allah..sebab lalai kejap tanggung jawab saya sebagai anak..tp...bonda selalu di hati saya..dan doa bonda selalu dengan saya...

bonda:
hello..asalamualaikum..buat ape

aku: 
baru balik neh mak..tgh makan roti..

bonda:
xmasak ke...pergi lah beli nasi kat luar...

aku:
terdiam jap..(dalam hati..rindunya dengan masakan bonda)..
ha..lepas mghrib nantilah along keluar..
neh penat..baru balik..

bonda: 
haah..sekarang neh..sekolah pun balik lambat..kesian kan..rina pun sama..

aku:
ye lah mak..banyak keje...mak sihat?

bonda: 
sihat...cuma...tangan mak neh tiap2 malam sakit balik..dulu masa anak2 mak ada (merujuk saya dan masrina) selalu urut mak..sekarang neh xde sape urut..tiap2 malam kdg 2 terjaga sakit gak..
(slow je suara bonda cakap)


erk!!!!aku ase dah tak leh tulis dah lg neh..sgt touching lah kata2 bonda..biar ar korang x rase ape pun..tapi baris2 ayat bonda tu menusuk ke hati aku..tusukan yang paling dalam sebab aku anak sulung kepada Pn Mismah Bt Sulaiman..ya Allah..maafkan diriku..kdg2 aku lalai tok meluangkan masa tok bonda..menangguhkan masa tok kol bonda..ya ampun bonda..apelah kiranya masa tok bonda berbanding seumur hayat bonda yang diperuntukkan menjaga diriku..tidak terbanding rasanya kan...

sesungguhnya..kasih ibu..membawa ke syurga....aku akan pastikan aku jumpe bonda weekend neh..sungguh!!!!

1 comment:

sissyira said...

salam

hargailah selagi permata itu masih ada, smeoga kasih anda kekal untuknya :D

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers