Saturday, November 20, 2010

BELUM TIBA MASANYA LAGI

salam..pagi neh masih dalam mud mengemas rumah comel saya..yer..mengemas bilik tengah yang dah setaun tak kemas..hehe.. boleh exercise gak ngan kemas umah neh...yang x tahannye main dengan habuk..menyebabkan saya selsema sekarang!uwargh...sangat sensitif dengan habuk..
saya mula menyusun fail2 kat rumah..uish..ingatkan dah abis dah keje2 filing kat sekolah  neh..tetibe terselak satu halaman fail kat fail pribadi saya...saya tenung lama sijil tu..lama sangat..terduduk kat bilik tu..hmmm...
^
^
^
^

menjelang cuti sekolah neh..saya tau ape soalan yang selalu ditanya pada saya..bila?bila? dan bila?..yang pasti jawapannya ialah TIDAK pada thn neh..<tu jawapan yang sama je sejak 2 thn lepas> hmmmm..dan thn neh..sy sudah imune dengan soalan itu..huhu..tetiba jd terlalu emo dengan semua neh..ni semua pasal sijil neh lah..haha.. kesian kat sijil tu kan..x salah ape2 pun..


 mungkin belum tiba masanya..belum boleh lagi untuk menyempurnakan segala  tanggung jawab baru..sebab bg sy ikatan perkahwinan bukan perkara yang boleh dipermainkan..apabila Akad nikah dilafazkan..maka..bermulalah tanggung jwab yang maha berat..pengalaman lepas yang berlaku buat saya lebih hati2 dengan kehidupan..tak mahu pisang berbuah tok kali ke 2..


saya percaya Dia ialah sebaik2 pengatur kehidupan..
hanya Dia yang maha mengetahui..
mungkin masih banyak perkara yang belum selesai..masih ada tugas lain yang perlu dilunaskan..
walaupun segalanya telah lengkap..Takdirnye belum sampai..

mungkin sebagai seorang anak..tanggung jawab pada mak dan ayah saya masih belum sempurna..
mungkin Allah minta saya tok jaga mak sebelum semuanya terlambat..
mungkin juga adik2 saya masih bersekolah..
tugas tok melihat adik2 berjaya dulu itu lagi penting..
mungkin juga saya belum mampu memikul tanggung jawab sebagai isteri dan ibu pada anak2 saya..

ye..walau banyak mana pun mungkin..
soal jodoh dan pertemuan..itu di tangannya..
dan saya..hanya menerima semua ketentuan itu..setelah berusaha..
da secara jujurnya..hati ini sudah REDHA

No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers