Tuesday, August 3, 2010

HATI YANG TERUSIK....

salam..
hari ni...
mase tok menyepikan diri...
bebanan tugas yang melambak..menimbun..sekembalinya dari kursus...
menjadikan saya lebih senang diam...dari banyak berkata - kata...
tapi hati mula teruja..
apabila melihat "laman muka" seorang sahabat..
hati kecil seorang perempuan terusik...
apabila membaca kata-kata yang diungkapkan..oleh seorang suami kepada isterinya...


 Antara isinya:

Buat isteriku: Maaflah abg dah lama x buka FB (padahal baru smlm x buka) Bz menyiapkan modul utk bdk2 SPM smpi lupa ksh syg utk mu...Terima kasih atas pengorbanan mu itu,
Abg juga serba kekurangan dlm mentarbiyyah diri mu untuk menjadi sepe...rti Fatimah az-zahra, kerana abg bukan seperti Saidina Ali, apatah lagi untuk membentuk mu seiras Aisyah RH, kerana abg bukan setaraf Rasulullah SAW, kekurangan yang abg miliki perlu abg perbaiki. Jadi bantulah abg utk perbaiki diri ini..nescaya dirimu juga akan menjadi yg terbaik...
Kehebatan Fatimah bukan terletak pada Saidina Ali, tetapi pada dirinya yang disempurnakan dan menyempurnakan Saidina Ali KW, Keunggulan Aisyah dan Khadijah bukan terletak pada Rasulullah, tetapi keunggulan akhlak mereka serta meyakini suami mereka sbg Pesuruh Allah dan ia dicernakan dengan kehebatan didikan Rasulullah.
Sebagai suami, abg mengharapkan cinta suci mu, sbg suami abg mghrpkn belai kasih mu, sbg suami abg mghrpkn doa dari mu..dan abg telah perolehnya daripada mu..terima kasih sayang ku. Kadang2 abg jarang mengungkapkan cinta dan sayang untuk mu, tetapi yakinilah diriku wahai sayang ku, dikaulah Ratu Hati ku.
Sebagai suami, abg akan beri yg terbaik untuk mu, sebagai suami akan abg cuba memberikn kebahagiaan kepada mu, sebagai suami abg akan cuba mendidikmu dengan penuh hikmah.
Tetapi seandainya kekurangan yang abg tunjukkan melebihi kelebihan...maafkanlah abg, kerna abg bukan insan sempurna. Apatah lg, kekurangan yg abg miliki ini terlalu menggunung untuk dihitung, tp percayalah bahawa, abg akan cuba untuk memastikan diri mu, anak2 kita akan dapat yang terbaik mengikut kemampuan abg.
Sayang, maafkan abg jika abg ada melakukan kesalahan dan kesilapan sepanjang usia cinta kita...Abg amat menyayangi dan mencintai diri mu...
See More
Saturday at 4:32am ·

psssssssssss: tahniah kepada sahabat2 saya.yang mampu menjaga cinta mereka dan membajai cinta mereka seadanya....saya mendoakan yang terbaik untuk kalian..semoga cinta kalian sentiasa dirahmati Allah.Amin..

1 comment:

Ummi said...

menanti chenta mas pulak...bile ni???

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers