Sunday, August 15, 2010

MUHASABAH DIRI

aFGAN - PadaMu Kubersujud

ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah

* esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

reff:
kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa
ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud

salam...
lama rasanya..tak menjenguk blog kesayangan saya..
sejak balik dr pahang...terlalu banyak beban kerja yang perlu digalas...
sampaikan kadang2 tak sanggup rasanya..
masa untuk diri sendiri pun semakin tidak ada...
haish!apelah  nak jadi ngan diri saya..



hurm..
en GTN kata.saya banyak mengeluh...
yeke?
Astagfirullah.....
mungkin sebab tu gaknya...
telah tertulis kerja tu ibadah kan....
allah tarik sedikit demi sedikit nikmat yang saya ada...
bermula ngan en lappy rosak...>>>laptop kesayangan saya..
then..CSL kesayangan saya plak wat hal... 
semasa di Pahang..bateri Si Debab aka keta saya plak kong....







satu persatu perkara hadir dalam diri....
saya mula merenung diri...
adakah benar apa yang en GTN katakan...
selama ni terlalu sibuk bekerja..menghabiskan masa di ofis...memikirkan beban kerja setiap hari...
hinggakan amalan insani semakin kurang....
hurm..
tok itu..
kehadiran ramadhan kali ni..
akan saya gunakan sebaik mungkin..
tok muhasabah diri....
"SALAM RAMADHAN SEMUA"

No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers