Thursday, September 25, 2014

matahari..bangkitlah..

Hari ke 6 berpantang..saya mencari kekuatan tok bgn semula..untuk meneruskan kehidupan seharian..walaupun sukar..kerna rasa rindu yg mendalam pd si dia..dengan sisa kekuatan yg masih tinggal...saya pujuk hati untuk redha..kerana Dia yg berhak mengatur kehidupan dan ketentuan hambanya..siapalah sy tok menidakkan dan melawan takdir Dia...

Darah beku masih ada...dan setiap kali saya berasa ngilu melwan rasa sakit..sy teringat detik2 semalam sewaktu kehilangan dia..seakan mcm dalam tv..tp inilah hakikatnya..yg memaksa saya akur untuk terima..dalam hidup ini..tak semua kita impikan kan jd kenyataan..kesakitan n kepayahan ini adalah peringatan tok diri saya dan suami..agar lebih menghargai nikmat semasa sihat..sy terima ya allah..biarlah sakit ini menjadi penghapus dosa2 sy pada masa lepas..mungkin ada kurangnya dalam amalan kami..dalam ibadah kami..yg menyebabkan..Allah ambil semula dia dari kami...

Adik..hingga ke hari ini..ibu seakan2 rasa adik ada dalam rahim ibu..walaupum sebenarnya 6 ari rahim ibu dah kosong..ibu rindu tok ckp dgn adik..tiap kali lepas solat..apepun..ibu bersyukur sbb allah bg pinjam naluri keibuan tu walaupun sekejap..mungkin ibu belum cukup sempurna tok jadi ibu kepada penghuni syurga seperti  adik..byk kurangnya diri ibu dik..mungkin juga ibu terlalu pentingkan diri..sampai ibu xsedar..adik cukup letih ikot ibu ke sana sini tiap2 hari...damailah adik disana...adik ttp dalam ingatan dan doa ibu dan ayah...al fatihah...

No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers