Monday, September 22, 2014

Adik..

Petang ini..aku br terima panggilan dari bonda..aku yakin..wpun bonda jauh di sana..doa dan harapan dia sentiasa dalam solatnya..btapa aku rindukan bonda..rindu cium dahi bonda..rindu pd rumahku..kehilangan ini..buat aku byk sedar..btapa hati seorg ibu pd anaknya..

Apa yg ada dalam hatiku hanya kosong..rasa ini kosong..segalanya kosong..bila ptg tiba..pg menjelma..terjaga waktu mlm..btapa aku rindu sgt pd dia..dan ketika itu aku rasa dia masih ada dalam rahim kosongku..allah..rindunya..hanya allah yg tau..

Kadangkala..aku rasa semua ini mimpi ngeri...bermula dari saat aku brown spotted..bleeding..dan seterusnya dikejarkan ke hospital kulai...aku mengharapakan agar semuanya hanya mimpi..tp aku silap...bile suami sedarkan...benih cinta kami telah tiada..luluh hatiku..bukan aku menidakkan ketentuanmu ya allah..tp..ujian ini maha berat di bahuku ya allah..aku hanya insan kerdil..yg cuba mencari kekuatan tok brtahan..

Naluriku tersentuh..saat aku dgr tangisan si kecil..saat aku lihat wajah bersih penghuni syurga...pasti teringat saat2 dia masih ada..setiap kali lepas solat subuh..pasti aku pesan pd dia..adik..membesarlah dgn sihat dalam rahim ibu..ibu bawak ke mana saja sbb ibu syg adik...bertahanlah walau apa saja yg brlaku dik...

Ibu bwk adik..puasa..beraya..ibu kenalkan adik pd saudara mara kita..setelah setahun ibu tunggu adik..ibu bawak adik g tgk cik yana kawin..sahabat baik ibu..sedangkan adik dah xde mase tu..ibu xtau adik dah sebulan xde..maafkan ibu dik.mungkin saat ibu sibuk kejar hal dunia..ibu abaikan adik..ibu rasa ibu boleh..padahal mungkin adik trlalu penat ikot ibu kan...

Walau di mana dik berada..ibu tau..adik ttp tunggu ibu dgn ayah di sana..adik anak soleh yg ibu harapkan jadi penghuni syurga..pemimpin tangan ibu dan ayah di akhirat nanti..tenanglah adik..ibu selalu akan anggap adik ada...



Adik ingat tak..ibu
 pnah bawak adik doa kat sini...dgn ayah kan..satu hari nanti..ibu akan dtg sini balik..dan masa tu..mesti ibu ingat adik..ibu redha adik pergi..sbb allah itu tau ape yg trbaik untuk kita bertiga dik..

No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers