Monday, May 14, 2012

PASCA HARI IBU~~~

salam...
akhirnya berjaya juga memaksa jari jemari..
menukilkan sedikit kata..untuk blog yg dah lame xjenguk..

fuuuhhhh!!!!tiup sikit habuk..hehe...

oh ya..masih belum terlambat rasanya..
tok mengucapkan " SELAMAT HARI IBU"..kepada semua ibu2 yg hebat di seluruh dunia..
hati terpanggil untuk menulis di blog neh...selepas membaca wall post fb seorang rakan..
yang mengungkapkan rasa rindu pd bonda yg telah tiada..
betapa dia rindu pada bonda..katanya teringin sangat nak berjumpe TAPI dah xboleh!!!

BERTABAHLAH SAHABAT!!!DOAKAN BONDA AMAN DI SANA..

kalo berpisah hidup..masih boleh lg berjumpa.
tp kalo berpisah mati..hanya doa..yg menjadi penghubung rasa..

2012...tahun ni..sy masih menyambut hari ibu dengan status "solo" lg..
saat kebanyakan teman sebaya..menyambutnya dengan tittle sebagai ibu, ummi, mama, mummy..
tapi sy masih dengan "cik" lg..
Alhamdulillah...syukur kerana masih lg diberi kesempatan hidup..
bersama2 teman sekeliling yang sygkan sy..
haha..perasantannnnn!!!!^___^
terima kasih kawan2..sebab mengisi ruang ksong hidup sy ini dengan gelak ketawa..dengan penuh pengertian seorang sahabat..

pastinya...
sesiapa pun  ada naluri keibuan dalam diri..
apatah lagi..apabila melihat teman2 mula memimpin tangan si kecil yg pertama..kedua..ketigaaa...
betapa besar nikmat bile itu tanda cinta kita dengan suami...
pastu...
ada pulak teman2 yg sibuk beli baju baru tok anak2..barang permainan yg kiut miut..heeee
ataupun loceng abis keje bunyi je.... terus cepat2 balik..sebab rindu dengan anak!!!!hahha..
betapa hebatnya rasa menjadi seorang ibu..sampai kita tinggalkan segalanya demi anak2..
semoga Allah memberi kesempatan kepada saya untuk merasai nikmat itu.. Amin...

saya bukanlah org yg layak tok berbicara ttg semua ini..
tp saya tau..
lengkaplah seorang wanita itu..apabila dapat mengandungkan..melahirkan..membesarkan zuriat sendiri..sungguh!!!sy benar2 kagum dengan tanggungjawab yang mak2 org ni pikul
^__^



untuk bonda MISMAH...
terima kasih sebab sudi tumpangkan sy dalam rahim bonda...
terima kasih sebab sudi melahirkan sy ke dunia
terima kasih sebab jadi tulang belakang..sendi pada perjalanan hidup saya..
terima kasih sebab bersama2 sy..tika saya jatuh kerana kegagalan..
terima kasih sebab sudi menangis bersama2 sy..saat sy rasa sgt kecewa..
terima kasih sebab masih sudi menegur sy...saat diri saya lalai..cuai dengan tjwb sy..
terima kasih sebab masih sudi menerima saya kembali..memafkan sy walaupun berulang kali.
teruslah mendoakan saya bonda..
agar sy tabah mengharung hidup ini..
menjadi seorang yg BERDIKARI..untuk bangun selepas kegagalan..
sbb sy tau..kasih bonda pd sy..xkan pernah habis..
hingga hujung nyawa..



No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers