Thursday, March 17, 2011

terima kasih Tuhan...

salam..selamat pagi..aku beronline dr dapur bonda..hihi..dapur neh dah ala2 kopitiam dah..siap ada tenet lagi..dengan kokois neh..idop aku lebih bermakna dah..at list dengan mini lappy neh..boleh aku angkut sana sini...even kat dapur bonda sekalipun..sambil teman bonda masak..gulp!!!teman????aku ler tlg masak skali..maklumlah..bonda kan chef ternama..hehe..banyak sgt tempahan nye nak buat...dalam pada sibok siapkan tempahan..sempat gak masak tok makan tengah hari..

maklumlah.."bos besar" akan makan tengah hari tepat jam 10.30..xkisah ler...bonda siap masak ke tak..dia akan tetap dok kat kat meja makan..so..mahu atau tidak..kena lah bonda laju2 masak..so..arineh..tepat jam 10.00.sempat masak 2 lauk jer..tu pun lauk yg simple..sebab bonda nak berjuang buat karipap pulak..hehe...


neh sambal tomato ejauu..pebret "bos besar"..mule2 aku seram gak nak makan lauk neh..mane taknye..aku lah org yg paling anti tomato merah..tp bile satu hati tu bonda masak..aku makan..sedapppp rupenye wehh..rangup betol tomato neh..walaupun masak goreng lada potong jer neh...u olss mesti tau kan..tomato neh banyak khasiat pada kulit...lagi2 kaler ejau neh kan...wah..pasneh..halus mulus lah kuuullittt..heheeee..

neh plak..sambal ikan kembong masin..pergggghhhh..neh kena tambah nasi 2 pinggan neh..aku tak tau ar..kenapa aku minat giler ngan lauk neh..takyah makan ayam or daging...ikan masin pun okeeeeyyy siaaa..neh kalo ada ubi rebus..lagi terangkat beb...

bak kata bonda..akulah anak yg paling senang nak jaga..tak cerewet bab makan..semua aku entamm..akulah yg paling bahagia sgt ini..sebab masih ada bonda yang masak tok aku...owhhh!!!terima kasih tuhan..atas anugerah ini....

No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers