Sunday, March 20, 2011

BAHAS SERI PINANG: agi idop agi ngelaban...

arineh..hari akhir cuti..esok da mule keje balik..uwarghh..mule le monday blues..lagi dengan keadaan badan yg suam2 kuku..errr...tekak pun perit..cume kena gagahkan diri gak..walaupun badan onn off..kejap ok kejap x..hadeshhh..sebab ada misi 22hb..bawak bdk2 aku ke pertandingan Bahas ala Parlimen peringkat Daerah Kulai..

aku..kak fadzilah..nadzirah, lokman, safira, john n anis..team bahasa seri pinang..thn lepas rest giler sebab xde koakademik..thn neh semua org kelam kabut da..mane taknye meeting 2 minggu je sebelum pertandingan..nak cari bdk yg ada talent..bkn senang..lagi dalam bahas..aiyorkk!

akhirnya..yg berhormat 5 org neh terpilih..lepas dipolish dan diberi tunjuk ajar..baru mereka nampak..bagaimana nak berbahas..xpe dik..at list u all belajar mase time sekolah..sedangkan aku budak bisnes masa kat kampus dulu..tp dek kerana tuntutan kerja..aku kena belajar semula bab bahasa neh..ok jerp..cume menuntut masa dan pengorbanan yg tinggi..

nad as a ketua pembangkang...ngah bz wat flashcard..
pastikan ada nombor okeyyyyy!!!!

2 minggu training diorg.aku mule nampak bakat diorg..bukannya mudah..lagi dalam bahas..kena atur strategi n mempunyai pengetahuan yan luas dan ada keyakinan bila berhujah dan membidas..sekurang2nya mereka dari zero..dah ada 70% pengetahuan dalam bahas..walaupun aku bukan jurulatih terbaik tok diorg..tp..at list..aku dah usaha tok beri tunjuk ajar kat diorg...

lokman  n safira as a menteri kedua n menteri ketiga..
bertungkus lumus susun hujah..
(bahan aku dah supply ok...)


mase cuti diorg pun kena attend sekolah..so sad kan!!!
sedangkan member lain cuti..
ermmm..mane taknye..pertandingan luse jer..
sedangkan banyak benda nak prepare..sangat kasihan ngan diorang..
tp  as a teacher..aku xleh tunjuk patah semangat kat diorg..
kena bagi diorang semangat..chaiyok222!
aku pasti bersama diorg tok bantu apa yg aku tau..
at list jadi tukang komen pun okeeeeyyy..hehe...



jujurnya..sehingga 22hb neh..hati belum tenang..
tanggung jawab bawak wakil sekolah..
bukan sesuatu yg mudah..
mahu pulang dengan bermaruah!!!!

"pengelibatan pelajar dalam kokurikulum pelengkap kecemerlangan"
seri pinang sebagai pembangkang...
gulp!!!!mesti ada yg telan ayaq liok kan..usul neh mcm berpihak pada kerajaan jer...
waauuuuuhhuuuuu...
aku xnak tau yg lain..

sebab aku teringin sgt nak dengar yang dipertua speaker dewan cakap..
"dengan ini saya mengumumkan USUL KITA HARI INI DITOLAK"
aka pembangkang menang...hehe
owwwwhhh!!!alangkah indah nye time tu..
aku ler yg akan senyum sampai telingeeee
dah2..jgn berangan okey..
apepun to nad n team..
try your best
agi idop agi ngelabannnn!!!!
^___^

@@@@@@@@@@@

adeshhh..nampaknye tongsil ini semakin bengkak..
semua sendi ase sakit..dan aku tambah sakit even nak telan air liur sekalipun...
perut lapar...tapi makan tak tertelan...
makan neh je tadi 
bubur nasi pun aku amik masa 45 minit nak abiskan..hauuwuuuuuu
nampaknye..lagi satu nikmat dah kena tarik...
T.T



No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers