Saturday, January 1, 2011

2011:HIJRAH KAH AKU???

salam..selamat pagi..weeeee...hari neh menulis pada pagi 01012011...wah..pagi yg indah..lg2 bila berada di rumah bonda..hihi..mestilah sgt syioooookkk..eh2 jap2..psssss..nak cr vakum jap..rasanya blog neh dah berhabuk mabuk..keh2....mana taknya..entry terakhir ditulis ketika hatiku duka lara..(erk!sekarang neh pun lara lagi..tp aku cover2)...maintain sengih jer ..haha..bak kata sis miza..cik masrini yg mempunyai sweet smile..haha...geylo...sape ntah lg nak puji diri aku neh..kalo bukan aku sendiri...erk!!!dah bape ari dah aku dok baring jer neh..dah mcm mayat idop...badan ase terlalu lemah..aku ase dekat 2 botol scott emulsion tu aku telan..(ermm neh je lah ubt bg org fobia ubat mcm aku neh..kalo p klinik tu..membazir jer..aku buang duit free je duit ngan ubat..haha)

ok2..ape pun..aku kena mengumpul segala kekuatan tok mengharungi thn baru neh..yup..2011 yang pastinya banyak agenda tersirat didalamnya..azam????sana sini org sibok menetapkan azam..aku???hiks...pd aku yg paling tepat agenda thn baru neh ialah hijrah...tipulah kalo aku x menetapkan langsung hijrah ku ini..pastinya ada...cuma aku malas lah nak ckp2..satg kalo tak jd malu weh...mana mau sorok muke aku yg comel neh..haha

first...harapnya tok thn 2011 neh..ada hijrah dalam kerja..dengan tugasan yg tersenarai dah..mahu atau tak..mmg kena terima..cuma harapnya tok 2011 neh..aku akan lebih positif..menerima dgn tenang..dan cuba lakukan yg terbaik..aku pun manusia gak..bukan robot yg bleh keje n fikir 24 jam..ape pun harapnya..thn ini lebih baik dr sebelumnya..dan semoga tugas2 baru tu adalah cara tok aku tambah ilmu aku yg tak seberapa neh..ingat!!!kalo kita mudahkan urusan org lain..Insya Allah..Allah akan mudahkan urusan kita...Amin..

second..tok thn 2011..harapnya ada hijrah dalam hartaku..keh2..bunyinya mcm mata duitan sgt..tp sungguh..dalam usia yg sebegini..rasanya sudah puas aku membuang duit..haha..dah tiba masanya tok aku menabung..erk..kena cari neh tabung gajah aku kat mana..hihi..erm.mudah2an..rezeki yg diterima diberkati...sebab ada agenda lain yg memerlukan ini..dan yg pastinya itu perancangan strategik jangka panjang..haha!ha..alah..mesti korang pk aku nak kawin kan..xdelah...tp..adalah benda lain..aku xleh cerita kat korang...hiks!


third, harapnya thn 2011..ada hijrah dalam diriku sendiri..erm..menjelang usia senja macam neh..eh...senja2 pun maintain awet muda..hehe..erm..hijrah yg ini bawa maksud pengertian sgt dalam..hmmm..mohon Ya Allah..lindungi aku dalam setiap gerak laku ku..tindakanku...fikiranku dan tentunya berikanlah aku ketenangan dan kematangan dalam setiap perkara yang aku lalui..dah..tu jer..aku tak minta lain pun..sebab bagi aku..itulah asas kekuatan dalaman yg kena ada tok harungi hidup neh..mohon dipermudahlan segalanya Ya Allah...



ok dah..cukuplah tu..rasanya tu jer la 3 major reshuffle yg aku tetapkan..satg kalo aku senaraikan maunye kena bukak blog lain sebab tak muat tulis..hahahahaha..ok..sebab tu aku letak sket jer..make it short..but meaning right!!!harapnya had 3 neh mau lah tercapai..kalo org lain renew azam tiap thn..tp aku??bleh je renew anytime..hehe...janji objektif tercapai...hahahaha..ada aku kesah!!!!

ok lah nyah..cau cinci..mak nak kemas rumah..satg siren bonda bunyi..erk!bonda neh tak nak hijrahkan ke siren dia..huuuuuuuuuuuuuuuuu..ok..tata!

No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers