Friday, November 26, 2010

WEDGES ALA BELITONG

salam..dalam kesibukan rumah bonda kenduri yassin..saya sempat jer tok masukkan entry br..hehe..ye la...sementara tunggu gambar loading..sempat lagi g perah santan..blender bawang lah, halia lah..betapa sipot sedotnye line kat rumah bonda..haha...so, sajer jer nak citer pasal bfast pg td..saya belajar resepi.hehe..resepi ker?bleh lah..resepi bujang..sya belajar dengan masrina..ape lah..akak  belajar masak ngan adik kan..haha..WEDGES ALA BELITONG..ha..korang pernah makan wedegs KFC tu kan..tapi yang neh versi belitong plak...
nak masak wedges of coz lah gune kentang..yang neh saya gune 10 biji kentang..
kalau dapat kentang kuning kan lagi best..ctk la wedges tu nanti..

gaulkan dengan telur..

pastu..korang letak sos tiram..bagi rasa sket kan...
jangan lupe letak tepung jagung..nak bg rangup sket..

 dan sedikit garam..
pastu gaulkan sebati..kalau perap..lagi best..bagi ramuan tu meresap dalam kentang kan..

 pastu goreng..goreng dengan api kecil..biar kentang tu empuk...
minyak plak jgn byk2..nanti kolestrol tinggi!
hehe




tara!!!!!!!!!!!!!!!!!

dah jd...ok x?
pastu letak lah sos..n mayonis..

dah jadi...hoyeh!!!!!!!
psss...en GTN..anda suka makan wedges KFC kan..
ha..ape kata awak cuba wedges saya plak...hiks!







No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers