Sunday, November 7, 2010

MASTER CHEF DI HATIKU

salam..
hari ni saya kembali semula ke rumah comel..
selepas beberapa hari sambut depavali kat rumah bonda..hehe..
alangkah seronoknya ada kat rumah bonda..
hati rase lapang..
xpayah pk keje..<sebab semua kerja dah dibuat sebelum balik cuti>
pastu..makan pun cukup..<meja makan rumah bonda mmg tak pernah kosong dengan makanan>
tidur pun cukup <malah terlebih cukup..hehe>
tenang....aman..
itu yang saya rasa..
rasa sgt selamat ada di rumah bonda..


sebelum balik..bonda sediakan bekal kasih sayang utk saya..
sebab bonda tau..saya dah jemu sangat makan kat kedai..
meh tgk..ape yang bonda bekalkan..

sambal tumis..
bonda tau kan saya mmg suke pedas..
hmm..sambal tumis bonda antara yang plg best dalam dunia..hehe..tak melampau sangat asenye kan!
tapi mmg btul..dulu...mase bonda meniaga nasi lemak..
nasi lemak daun pisang bonda mmg top!

yang neh sayur lodeh..
hmmm..macam raye plak kan..
bile tgk lodeh neh..
mesti bonda sebut nama seseorang..huhu..syg betol bonda pada dia..
sampaikan org tu kdah kawin..dah ada anak satu pun..
bonda dok sebut2..
<en shamsul anuar..awak ingat tak masakan neh>

pastu..
ada gak..

 ada gak udang goreng..
<neh hasil tangkapan ayah mase g mancing ngan maman lan n d geng>

ok...
semua tu akan dimakan dgn..
ini....

ha..nilah nasi himpit yang bonda buat sendiri..
lembut..sedap...
xpayah g beli kat nona ke..adabi ker...
buat sendiri lagi jimat kan bonda...
ok gak kan..





sebab tu saya selalu ingat masakan bonda kalo dok sorang2..
sememangnya..masakan bonda..saya tak pernah jemu..
love u mak..
=)

No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers