Thursday, September 9, 2010

SYURGAMU RAMADHAN

salam...
tadi..baru je pengumuman raya...
nampaknye Aidlifitri tahun ni jatuh ari Jumaat..
Alhamdulillah..
tinggal sehari je Ramadhan tahun ni..moga saya dapat berpuasa pada hari esok..
untuk yang terakhir..Ramadhan tahun ini...
adakah akan bertemu Ramadhan tahun depan
Insya Allah...

sesungguhnya..masa cepat benar berlalu..
meninggalkan kita yang masih tercari2...
sesuatu yang kita sendiri kadang kala kabur...
moga hidayahNya akan terus bersama kita...
hihi..mud agak slow skit..
sebab dah nak tdo...
oh ya...

tadi..baru je menonton Syurgamu Ramadhan
telenovela TV3 yang menjadi kegemaran saya dan bonda...
(alangkah indahnya menonton tv berdua je ngan bonda)
berakhir sudah drama siri tersebut..
tahniah kepada semua pelakon yang terlibat..
kerana berjaya membuatkan air mata saya menitis...
plot cerita yang menarik..
didukung pula dengan lakon layar yang baik..
maka terhasillah karya seni yang mampu memberi kesan di hati penonton..

antara dialog Datuk Paduka Halimahton (lakonan Elle Suriati) yang masih saya ingat...

"jangan kau pertikai ketentuannnya, yassin"
jika satu hari  nanti..Allah palingkan perasaanmu itu..
pada masa itu, tiada siapa yang boleh mengubah semuanya
orang yang kau benci akan menjadi sesorang yang engkau sayang"

perasaan cinta yang kau agugkan selama ini..
ialah perasaan yang dipinjamkanNya untuk kau..
dan kau tak berhak untuk menetapkan cinta lain..
yang lebih agung daripada cinta kepadaNya

SubhanaA llah..
saat itu saya semakin sedar..
segala yang berlaku dalam hidup ini..adalah ketentuaNnya..
segala rasa yang ada pada hari ini ialah pinjaman semata2...

harapnya..
saya sentiasa sedar yang itu..
dan bersyukur dan menerima takdirNya dengan redha...
mungkin ada hikmah sebaliknya  yang kita tidak tahu...



No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers