Friday, October 3, 2014

WUKUF DI ARAFAH:redha..


Hari ni..bermula jam 5.10 petang hingga 11.07 malam..waktu jemaah haji wukuf di Arafah...waktu yg mustajab doa dimakbulkan..Adik...ibu belum cukup bersih untuk menunaikan solat dan berpuasa sunat...namun, jauh di sudut hati kecil ibu..ibu nukilkan rasa hati ibu di sini..semoga Dia dengar betapa ibu rindukan adik tok berada dalam rahim ibu..semoga Dia tahu bahwa ibu akan terus memanjatkan doa agar diberi kekuatan menghadapi hidup ini tanpa adik..

Adik..hari nii genap 15 hari adik pergi tinggalkan ibu....lusa..kita akan sambut aidiladha..raya kali ni..ibu xdpt bersama adik..xmcm raya puasa yg lepas..ibu bawak adik sana sini kenal dgn sedara mara kita..kenal dgn kwn2 ibu..allahuakbar..betapa ibu ialah insan yg paling bahagia dengan adik dalam rahim ibu..

Ari jumaat 2 minggu yg lepas....ibu kuatkan hati  bertarung sakit... tok selamatkan adik..wpun jauh disudut hati ibu..ibu seakan rasa ibu akan kehilangan adik..bleeding demi bleeding..buat ibu sgt takut tok berdepan dgn kenyataan..tp..apalah daya kudrat ibu tok tahan adik pergi...ari sabtu..20 september..10.30 pagi..adik pergi..saat adik ada di tapak tangan ibu..gelap dunia ibu dik..ibu rasa semua harapan ibu tinggal kosong..

Adik anak ibu..
Ibu dah balik rumah anggerik..banyak kenangan rumah ni dik..segala benda kita lakukan bersama di rumah kasih sayang kita..mcm mana ibu x rindu kat adik..segenap inci dalam rumah ni..tersimpan kenangan kita..membuatkan ibu selalu ingat pada adik..Dulu..ibu pernah janji tok besarkan adik kat rumah sendiri kan..rumah titik peluh ibu..ibu akan usaha dik..sebaik ibu sihat sepenuhnya..ibu akan tunaikan janji pd adik..alhamdulilah bla adik ada dalam rahim ibu..rezeki melimpah ruah..ibu sihat..ibu tabah..ibu diberikan kekuatan bawa adik tok 3 bulan..bukankah itu juga rezeki namanya..

Kehadiran adik mengubah byk benda dalam hidup ibu..mungkin sbb naluri keibuan tok lihat adik lahir ke dunia ini..tok lihat muka adik mirip ibu atau ayah..buat ibu rasa sgt gembira melalui hari2 ibu..tapi..pertemuan kita hanya untk 3 bulan saja..Allah lebih tahu apa yg Dia dah aturkan tok ibu..ibu terima walaupun dalam hati ibu..tertanya2..kenapa mesti ibu..apa salah ibu..sampai Allah uji ibu mcm ni..berat mata memandang..berat lagi rasa rindu yg ibu tanggung..

Adik..Walaupun adik pergi..sebelum cukup sempurna semuanya..adik tetap anak ibu..jantung hati ibu..benih cinta ibu..ibu xpernah jemu tunggu  kehadiran adik walaupun setahun lamanya..tp ibu juga tau..adik bukan milik ibu..adik milik Allah..dan padaNYa jua adik kembali..bukan ibu tak sayang adik..3 bulan adik ada dalam rahim ibu..ibu sgt bersyukur..ibu diberi kesempatan merasa naluri itu walaupun sebentar...

Selamat hari raya aidiladha adik..
Ya Allah..saat ini..Kau dengarkanlah rintihan hati betapa hati ini merindui benih cintaku..hadirkanlah pengganti adik agar aku rasa betapa nikmatnya digelar seorang ibu...dengarkanlah bisikan doa ini ya Allah..Kau perkenankanlah doa ini ya Allah....Amin..

1 comment:

rinduan citarasa said...

Ameen ya rabal al ameen

Menyusuk ke kalbu

Adik.. Doakan u ibu ya sayang.
Mudahan 2-3 bulan akan datang muncul adik baru..
Maka.. Adik akan bergelar Sulong.

Ps: Mas kak doakan kamu sentiasa tabah. Nukilan bt adik mmg sgt menyentuh ke kalbu akak

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers