Monday, March 14, 2011

SEGMEN :BEN ASHAARI SOAL CINTA


  1. en ben..saya dah siapkan kerja sekolah anda..
    tolong semak dan beri markah yer.
    ^___^

    Jika anda blogger PEREMPUAN maka inilah soalannya ..
    1. LELAKI pilihan anda ?
      seseorang yang bila saya pandang..rasa sejuk di hati..dia tak semestinya nsem or kacak..or badan ketak2 pun...haha.tp cukuplah si dia yang mampu menenangkankan diri saya...saat diri saya keresahan..seseorang yang mampu jadi "imam "kepada sya dan anak2..<pengertian imam itu terlalu luas>

    2. Perlukah lelaki SEKSI ? Definasi SEKSI seorang lelaki bagi anda ? 
      Seksi...hahahahaha...mungkin pada cara dia merenung saya kottt...errrr..mase tu saya mulelerrr menggelabah..mau cair wooo..

    3. LELAKI pastinya sanggup berkorban demi cinta .. Apakah anda rasa LELAKI hanya berkorban sebelum memiliki cinta anda ? Apa jadi selepas dah miliki cinta anda ? 
      lelaki..memang sanggup berkorban untuk ppuan yg dicintai..tp kadang2 ase ego tu..menyebabkan dia xnak tunjuk pun pengorbanan tu..so..as  a lady..kita kena pandang seseorg tu dengan mata hati..pengorbanan boleh ditakrifkan dengan mcm2 cara..so..selalulah pandang dengan mata hati...kadang2..lelaki tu biarkan je kita..sebab dia nak kita berdikari..n jadi seorg yg independence..selepas memiliki cinta..dia perlu lebih banyak berkorban utk mempertahankan cintanya..mempertahankan keluarganya..ikatan perkahwinannya..seperti yg telah dilafaz dalam ijab dan kabul..


    4. Pastinya anda tidak sanggup BERMADU bukan ? Kenapa ? 
      Pada ketika ini..saya antara org yg menentang "permaduan" ..memang berat nak berkongsi sesuatu yg kita syg dengan orang lain...apatah lagi suami kita sendiri...mana mungkin mahu melepaskan dia kepada perempuan lain..tapi..pada masa hadapan..saya tak tau ape yg jadi pada diri dan perkahwinan saya...andaikata idop ini ditakdirkan bermadu..pastinya menuntut keikhlasn hati untuk berpayung emas di syurga...wallahualam..sesungguhnya..perancangan Dia itu lebih baik dari perancangan kita...

    5. Jika anda mengetahui pasangan anda punya teman wanita lain , apakah yang akan anda lakukan? 
      Pastikan dulu keadaan yang sebenar..kalo ya..pertemuan 3 hati perlu dilakukan dengan cara terbuka..masa neh...simpanlah air mata tok seketika..cubalah utk jadi setabah khadijah...penyelesaian perlu dicari dalam trilogi cinta ini..andai yang di sana masih tidak mahu beralah..lakukan tindakan profesional..diam dan mengalah..percayalah..tok berebut lelaki seperti itu..yg tidak tau untuk pilih dan buat keputusan..adalah sangat buang masa.. percayalah pada janji Tuhan..penggantinya pasti akan jauh lebih baik..setimpal dengan pengorbanan yang kita lakukan..





    6. LELAKI atau PEREMPUANkah mudah berlaku curang ?
      dua2..haha..jadi..janganlah mengharapkan insan semulia muhammad..jika diri tidak sehebat khadijah...jauh mcm mana pun..atau dekat sekalipun..sunyi mcmmana pun....perasaan setia dan tanggung jawab itu perlu ada...

    7. SETIA... pada pendapat anda , siapakah yang lebih setia pada cinta ? Apakah buktinya ??
      Orang yang sentiasa memberikan komitmen dalam cinta..adalah org yang lebih setia dengan cinta..cinta tanpa komitmen..umpama "puppy love"..dalam usia sebegini..komitmen dalam cinta..membuktikan kesetiaan kita pada  dia..jadi..belajarlah tok memberikan komitmen ini dengan sebaik mungkin..


    8. Apakah anda seorang yang mudah cemburu ?
      ya..saya memang  mudah sangat cemburu...tapi..saya juga antara org yg mudah reda perasaan cemburu itu jika ada penjelasan diberikan pada saya...bukankah cemburu tu tanda sayang?????hehe...

4 comments:

Citarasa Rinduan said...

masrini--
kak baru sempat online...wah........terbaiklah jawapanmu..

tang no 2 tu..wah..daku pun cair bila lelaki merenung sedemikian...boleh pengsan..hahahha

zahirian said...

wahhh..sangat cantek jawapan mas.suke...

solo molo said...

salam ziarah dar segmen s0al hati En Ben...

mas.saari said...

singgah dari segmen BA
salam perkenalan

macam2 pendapat tentang cinta
jom baca pendapat saya!
http://masikarfan.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers