Saturday, October 9, 2010

MARAH TANDA SAYANG

salam...
hari ni..
nak bercerita tentang anak2 didik PMR saya..
entah kenape..
tetibe rindu saat2 nak mengajar mereka kembali..
rindu nak melayan karenah mereka...
rindu nak mendengar keluh kesah mereka tentang PMR 
rindu nak memberikan mereka kerja rumah sebagai "surat cinta terindah" dari saya..
rindu nak menjawab pelbagai makna tentang kosa kata bila mereka buat latihan tatabahasa..
(mereka mmg suka buat saya macam kamus dwan)
rindu nak menyakat dan mendenda mereka..
rindu nak membebel dengan mereka...
haih...
memang segala2nya ingin dilakukan kembali




maklumlah..
tahun depan..
mereka akan ke menengah atas..
dan saya pula..akan ajar menengah bawah je....
atau mungkin ada yang akan bersekolah di tempat lain...
sedangkan saya..
rasanya akan terus di sini sampai pencen...
haha...

benarlah kata orang..
kalo ada depan mata..cepat rasa jemu..
tapi bila jauh...akan mula rasa rindu...
haih anak2 3A dan 3C...
.
ceh...tetibe je emo...
haish...
maklumlah..baru berpisah seminggu lebih...
iaitu sepanjang PMR bermula..
bagaimana agaknya..
anak2 saya yang sedang berjuang sekarang..

namun..
kenangan tetap kenangan...
dan yang nakal itu yang paling kita ingat...
anaknada 3C yang selalu kena bebel ngan saya..
hmmm...bebel sebab sayang ngan masa depan mereka..

hmmmm..gambar ni spesel edition..sebab,..bukan mudah nak tgk semua hadir..


dan yang paling tak lupe..
bile sebut pasal saya..
ada satu benda yang mereka takkan lupa...

hehehehehehe...
keretapi tanpa kasut!!!!!!!!!
haha..denda ini sangat glamer..
tapi..kira ok lah..
saya tak pernah guna rotan...
cukup bagi mereka ingat sampai bile2...
hmmm...
pusing le keliling sekolah..
hehe...

hmmm...
malu...
tapi lagi malu kalo kita ni cetek pengetahuan kan...
sekurang2nya..anda akan ingat saya sampai bile2...
dan pasal belajar..saya tak pernah main2..
sebab tanggungjawab amat besar tok meluluskan anda dalam PMR..

hmmm..
buat sampai siap ye...
kat koridor ok lagi le...
tapi macam lagi best kat tengah dataran je..
hehe...
bukan ape..nak bagi mereka pandai...

bersungguh2 mereka buat latihan walaupun kat luar...
haish...memangle...


tiada yang lebih bahagia pada seorang guru..
melainkan amelihat kejayaan anak2 didik..
saat itu..guru takkan berkecil hati pun kalo anak murid tak ingat guru..
cukup bagi mereka melihat dari jauh..

jadi...
berbanggalah wahai para guru..
bekerjalah dengan niat yang ikhlas...
kerana hanya Allah yang mengetahuinya....

No comments:

CINTA HATI SAYA

CINTA HATI SAYA
CINTA HATI

RAKAN MAYA YANG SUDI

seri pinang di hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

segalanya bermula

Daisypath Anniversary tickers